Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Про наш курс по “Безпеці Пілотування”

Кілька відповідей на питання про наш курс «Безпечного пілотування».

Для кого базовий курс

Статистика говорить, що більшість травм на приземленні отримують зовсім не свупери, а цілком собі пересічні парашутисти. Ті самі, про які зазвичай говорять – акуратний, обережний, не лихач (свупери ламаються хоч і ефектніше, але рідше).

Для травм звичайних парашутистів існує 2 основні передумови:

  • Парашутист має проблеми з виконанням приземлення (простими словами, погано виконує “подушку”).
  • Або парашутист має проблеми з приземленням в безпечному, заздалегідь визначеному місці (точність приземленія).

Далі ми розберемо їх більш детально.

З чого складається базовий курс

Подушка на приземленні

Стрибок з парашутом Чернігів Аеродром Півці - Skydive AcademyЗ моменту нашого навчання на курсі AFF про “подушку” нам кажуть: правильно виконана “подушка” сповільнює нашу швидкість, і робить приземлення комфортним.

Але! Завдяки розвитку і чудовим якостям сучасних парашутів – навіть неправильно зроблена “подушка” (занадто рано, занадто пізно, не в повному обсязі, і т.д.) – залишає нам можливість піти з місця приземлення безкарно. І якийсь час у молодого спортсмена, дійсно, може все виходити: “подушка” не дуже гарна, але купол ще великий, або завантаження досить низьке, і результат все одно непоганий (ну, ми ж йдемо на своїх ногах з майданчика приземлення, що ще треба для щастя). Особливо часто це притаманно маленьким дівчинкам – які, завдяки невеликій вазі можуть вціліти при зовсім-зовсім поганій “подушці”.

При відсутності швидкого зворотного зв’язку (погана “подушка” = біль), погане виконання подушки може стати поганою звичкою, сформувавши помилковий навик. І ми починаємо вважати, що погана наша подушка – вона насправді дуже навіть нічого, ми ж маємо вже 50-100-200 стрибків, які закінчилися успішно.

Але рано чи пізно, ми або починаємо збільшувати швидкість, або збільшувати завантаження купола, або нам зустрічається особливо невдала купина, або ми відволікаємося на приземленні – і наша погана “подушка” призводить до приземлення з підвищеною швидкістю, і, як наслідок – до травми.

Відповідно, навчання правильному виконанню подушки – запорука ваших тривалих і безпечних стрибків. І – перша частина нашого базового курсу.

Точність приземлення з парашутом

Знову ж, статистика нам говорить, що досить рідко буває ситуація, коли спортсмен, який завжди прилітав туди, куди треба, раптово – відлітає в далеку далечінь, і знаходить там стовп.

На практиці ж зазвичай буває, що спортсмен завжди мав проблеми з приземленням. Він завжди «літав по всьому небу» і майстерно «приземлявся на робочу площу аеродрому». І дуже часто такі спортсмени стрибають досить довго, служачи об’єктом жартів і звинувачень в загальмованості. Але, так як сам спортсмен не вважає це особливо великою проблемою – «ну, я ж приземлився безпечно» – погана звичка вкорінюється. І тільки питання часу, коли невелика додаткова умова: помилка з викиданням, новий майданчик меншого розміру, або більше, ніж зазвичай, кількість людей на приземленні – призводить до того, що людина летить кудись – і або врізається в самотньо-розташовану будівлю, або різко пілотує, намагаючись в неї не потрапити – і в результаті боляче б’ється об планету.

Тому, грамотне побудування заходу, і точне приземлення в обраному місці – це друга частина нашого базового курсу.

Коли ми будемо вчиться свупити

Стрибок з парашутом Чернігів Аеродром Півці - Skydive AcademyПісля того, як ви 8 з 10 раз комфортно приземлитеся в коло радіусом 10 метрів. Це буде показником, що ви оволоділи навичкою виконання подушки і майстерністю правильного побудови заходу. І тільки тепер – можна додати швидкості парашуту.

До освоєння цих навичок – збільшення швидкості – це просто збільшення енергії, з якою ви вдаритеся об планету. Більш того. Неправильне засвоєння базових навичок – вже говорить про те, що ресурсів мозку не вистачає на обробку інформації, що надходить. І, вже маючи дефіцит ресурсу – ми збільшуємо швидкість, що саме по собі вимагає більше ресурсів. В результаті – мозок починає обрізати «неважливі» завдання, щоб вивільнити хоч якучь частину ресурсів, необхідних, щоб впорається з збільшенням швидкості. У кращому випадку – у нас виходить якийсь час рятуватися, не отримуючи травм (про поліпшення навичок мова не йде – тут питання як би цілим залишатися). У гіршому – в список «неважливих» завдань може потрапити, скажімо, обачність. І в цьому випадку результат може бути ще гірше.

Тому – виконуємо базовий тест – рухаємося далі. Не виконуємо – вчимося базовим навичкам. Не хочемо витрачати час на цю нудотину – їдемо на інший курс.

Коли буде теоретичне заняття

Стрибок з парашутом Чернігів Аеродром Півці - Skydive AcademyДесятки проведених курсів пілотування показали, що тем, які потребують обговорення з молодими спортсменами в розділі пілотування – 100500 штук. Всі вчаться у різних інструкторів. За різними програмами. З різним ступенем засвоєння. З різних попередніми досвідом. І т.д. і т.п.

Відповідно, намагаючись перекрити всі ці теми відразу – ти робиш довжелезне, нуднющее заняття. Яке буде складатися з абсолютної більшості тем, вже освоєних парашутистом (і він буде нудьгувати). І в цьому довжелезному занятті ти пропустиш саме ту тему, яка потрібна саме йому. Либо: пытаясь объяснить гуманитарию про Сх и Су – погрязнешь в школьном курсе физики. Без будь-яких перспектив.

Тому, на наших курсах ми починаємо з іншого боку: студенти виконують кілька стрибків, з 1500 метрів, для демонстрації своїх навичок і умінь. Ці «тепличні» умови дають студенту розкрити весь його потенціал в пілотуванні. І позбавляють його всіх шансів сказати «мене підрізали», «мене погано викинули». Знімаємо декілька заходів, ввечері їх аналізуємо. І тільки після цього – нарізаємо індивідуальну програму навчання для кожного студента.

У кого-то – проблеми з побудовою заходу, і потрібно шукати причини, і підбирати варіанти вирішення. Наприклад, потрібно приділити час навігації і планування. Інший подушку робить одним ривком, як гранату кидає – тому що не уявляє, які процеси відбуваються з куполом при цьому. І нам треба про аеродинаміку поговорити.

І вже за результатами таких розборів отримуємо план занять і необхідні для опрацювання теми.

Call Now Button